5.7. Myyjällä on oikeus yksipuolisesti kuitata tavaran vahingonkorvausvaatimus ostajan kauppahinnan palautusvaatimukseen.
b) Jos ostaja esittää vaatimuksia tavaroista, kun väite katsotaan perusteettomaksi ja siitä johtuva kyvyttömyys ottaa häneen yhteyttä jatkotoimia varten;
c) Ostajan tavaravaatimuksen yhteydessä, kun väite katsotaan perusteettomaksi ja ostaja ilmoittaa myyjälle nimenomaisesti, ettei hän (ostaja) ole enää kiinnostunut tavaroista;
d) Jos ostaja esittää tavaravaatimuksen, kun myyjä lähettää tavarat takaisin ostajan osoitteeseen, joka ei ota tavaraa vastaan ja tavarat palautetaan takaisin myyjälle ;
e) Kaikissa muissa tapauksissa, joissa ostaja lähettää tavarat myyjän osoitteeseen ilman tietoja ja kyvyttömyyttä ottaa yhteyttä ostajaan.
Myyjällä on lisäksi oikeus peruuttaa ostajan tilaus, kunnes ostaja ottaa tavarat haltuunsa. Tällaisissa tapauksissa myyjä palauttaa ostajalle kaikki ostajalta tilauksen yhteydessä saamansa varat ilman aiheetonta viivytystä käteisellä tilisiirrolla ostajan ilmoittamalle pankkitilille.
5.9. Jos lahja annetaan ostajalle yhdessä tavaran kanssa, solmitaan myyjän ja ostajan välinen lahjasopimus sillä ehdolla, että jos ostaja vetäytyy sopimuksesta, lahjaa koskeva lahjasopimus menettää voimaansa ja ostaja on velvollinen palauttamaan lahjan tavaran mukana myyjälle. Jos ostaja ei palauta lahjaa yhdessä tavaran kanssa, myyjällä on oikeus alentaa palautettua kauppahintaa palauttamattoman lahjan arvolla .
5.10. Polttimot (valolähteet), jotka toimitetaan lahjaksi tai täysin ilmaiseksi ostettujen valojen mukana, ovat mainostuotteita. Takuu ei kata näitä.
5.11. Ostajalla - kuluttajalla on oikeus peruuttaa ostosopimus. Jos ostaja on yrittäjä ja on ilmoittanut tilaukseen tunnuksen tai ALV-numeron, hän ei ole enää kuluttaja. Tästä syystä siviililain mukaan ostajalla ei ole oikeutta palauttaa tavaraa 14 päivän kuluessa. tavaroiden toimituksesta.
6. TAVAROIDEN KULJETUS JA TOIMITUS
6.1. Jos toimitustavasta sovitaan ostajan erityispyynnön perusteella, ostaja kantaa riskin ja mahdolliset tähän toimitustapaan liittyvät lisäkulut.
6.2. Mikäli myyjä on ostosopimuksen mukaan velvollinen toimittamaan tavarat ostajan tilauksessa ilmoittamaan paikkaan, ostaja on velvollinen vastaanottamaan tavaran toimituksen yhteydessä.
6.3. Mikäli tavara joudutaan toimittamaan toistuvasti tai muulla kuin tilauksessa ilmoitetulla tavalla ostajan syistä, ostaja on velvollinen maksamaan tavaran toistuvasta toimituksesta aiheutuvat kulut, vastaavasti maksamaan tavaran toimittamisesta aiheutuvat kulut. toinen toimitustapa.
6.4. Vastaanotettuaan tavaran rahdinkuljettajalta, ostaja on velvollinen tarkastamaan tavaran pakkauksen eheyden ja ilmoittamaan virheistä välittömästi rahdinkuljettajalle. (viimeistään 2 työpäivän kuluessa). Ostaja on velvollinen osoittamaan tämän valokuvalla vauriosta, jos kuljetuksessa vaurioitunut tavara toimitetaan. Jos pakkaus osoittaa luvattoman pääsyn lähetykseen, ostaja ei ole velvollinen ottamaan vastaan tällaista lähetystä rahdinkuljettajalta. Ostaja on myös velvollinen tarkistamaan, onko hän vastaanottanut pyytämän määrän tavaraa ottaessaan tavaraa rahdinkuljettajalta. Mahdollisissa erimielisyyksissä on otettava meihin yhteyttä mahdollisimman pian (viimeistään 2 arkipäivän kuluessa), jotta voimme aloittaa tapauksen ratkaisemisen ja hoitaa mahdolliset ristiriidat onnistuneesti.
6.5. Tilauksen lähettämisen jälkeen asiakas saa linkin lähetyksen seurantaan. Mikäli lähetys näyttää olevan seurannan mukaan perillä, mutta vastaanottaja ei ole vastaanottanut lähetystä, vastaanottaja on velvollinen ilmoittamaan lähetyksestä lähettäjälle mahdollisimman pian, enintään 5 päivän kuluessa toimituspäivästä. määritetty operaattorin seurannassa.
6.6. Muita tavaran kuljetukseen liittyviä osapuolten oikeuksia ja velvollisuuksia voidaan muuttaa myyjän erityisillä toimitusehdoilla, jos myyjä on antanut tällaiset ehdot.
7. OIKEUDET VIRHEELLISEEN SUORITUKSEEN
7.1. Sopimuspuolten oikeuksia ja velvollisuuksia virheelliseen suoritusoikeuteen säätelevät asiaankuuluvat yleisesti sitovat säännökset (siivililaki).
7.2. Myyjä takaa ostajalle, että tavarassa ei ole virheitä vastaanottaessaan. Myyjä takaa ostajalle erityisesti, että silloin, kun ostaja otti tavarat haltuunsa:
- tavaralla on ominaisuuksia, joista osapuolet ovat sopineet ja jos sopimus puuttuu, tavaralla on ominaisuuksia, jotka myyjä tai valmistaja on kuvaillut tai joita ostaja on odottanut tavaran luonteen ja mainonnan suhteen jotka he (myyjä, valmistaja) suorittavat,
- tavarat sopivat myyjän ilmoittamaan tarkoitukseen tai mihin tällaisia tavaroita yleensä käytetään,
- tavara vastaa sovitun näytteen tai mallin laatua tai mallia, jos laatu tai malli on määritetty sovitun näytteen tai mallin mukaan,
- tavaroita on sopiva määrä, määrä tai paino ja
- tavarat ovat lakisääteisten määräysten mukaisia.
7.3. Kuluttajille tarkoitetuilla tuotteilla on 2-5 vuoden (24-60 kk) takuu, jokaiselle yksittäiselle tuotteelle erityinen takuuaika ilmoitetaan aina tuotetiedoissa. Jos kyseessä on oikeushenkilö, takuuaika on 12 kuukautta kaikille tuotteille.
7.4 Liikeehtojen kohdan 7.2 säännökset eivät koske tavaroita, jotka on myyty halvemmalla viasta, josta on sovittu halvemmalla, sen normaalista käytöstä aiheutuneesta kulumisesta. käytettyjen tavaroiden tapauksessa virhe, joka vastaa sitä käyttö- tai kulumisastetta, joka tavaralla oli ostajan vastaanottaessa, tai jos tämä on
tavaroiden luonteen vuoksi.
7.5. Jos virhe ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta, tavara katsotaan vialliseksi vastaanotettaessa. Ostajalla on oikeus vaatia kulutustavaroissa ilmenevää virhettä kullekin yksilölle määritetyn takuuajan kuluessa. tuote näytetään, mutta vähintään kaksikymmentäneljä kuukautta sen vastaanottamisesta.
7.6. Ostaja käyttää oikeuttaan virheelliseen suoritukseen, ja mikäli tuote on palautettava myyjälle, ostaja palauttaa paketin myyjän ilmoittamaan osoitteeseen.
7.7. Muita osapuolten oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka liittyvät myyjän virhevastuuseen, voivat säännellä myyjän verkkosivustolta löytyvät palautuskäytännöt.
7.8. Mikäli ostaja palauttaa tavaravaatimuksen mukaiset kuljetuskustannukset, ostajalla on oikeus saada hyvitys kuljetuskustannuksistaan vain alimmassa tarjotussa summassa.
7.9. Myyjä ilmoittaa täten ostajalle, että kemiallisia liimoja tai muita yhdisteitä sisältävät tavarat saattavat haistaa pakkauksesta purkamisen jälkeen. Tavarat eivät ole kemiallisesti tai fysikaalisesti haitallisia, haju häviää lyhyen ajan kuluttua. Siksi tällaisia tuotteita ei voida pitää viallisina.
7.10. Myyjä varoittaa ostajaa, että tuotteiden todelliset värit voivat poiketa hieman kuvien väreistä riippuen näyttösi/puhelimesi asetuksista ja tyypistä. Tuotteiden todelliset värit on ilmoitettu näiden tuotteiden kuvauksessa.
8. SOPIMUSPUOLTEN MUUT OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET
8.1. Ostaja saa tavaran omistusoikeuden sillä hetkellä, kun ostaja maksaa tavaran kokonaiskauppahinnan ja ostaja ottaa tavaran haltuunsa.
8.2. Ostajaan nähden myyjää ei sido siviililain mukaiset käytännesäännöt.
8.3. Myyjä käsittelee kuluttajien valitukset
yhteyslomakkeella. Myyjän tulee lähettää ilmoitus ostajan valituksen käsittelystä ostajan sähköpostiosoitteeseen.
8.4. Jos ostaja on sovellettavan lain mukaan kuluttaja ja ostajan ja Donoci s.r.o.:n välillä syntyy kuluttajariita, jota ei saada ratkaistua sopimuksella, ostaja hyväksyy olevansa oikeutettu tekemään ehdotuksen tällaisen riidan ratkaisemiseksi tuomioistuimen ulkopuolelta. Ostosopimuksesta johtuvien kuluttajariitojen tuomioistuimen ulkopuolisesta ratkaisemisesta vastaa Kilpailu- ja kuluttajavirasto, jonka kotipaikka on Lintulahdenkuja 2, 00530 Helsinki, verkkosivut:
https://www.kkv.fi. Verkkosivustolla
http://ec.europa.eu/consumers/odr sijaitsevaa verkkovälitteistä riitojenratkaisualustaa voidaan käyttää myyjän ja ostajan välisten ostosopimuksesta johtuvien riitojen ratkaisemiseen.
8.5. Euroopan kuluttajakeskus Suomi, jonka kotipaikka on Lintulahdenkuja 2, 00531 Helsinki, verkkosivu:
https://www.ecc.fi on Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 524/2013 mukainen yhteyspiste annettu 21. toukokuuta 2013 kuluttajariitojen ratkaisemisesta verkossa sekä asetuksen (ES) N:o 2006/2004 ja direktiivin 2009/22/ES (asetus kuluttajariitojen ratkaisemisesta verkossa) muuttamisesta.
8.6. Myyjällä on oikeus myydä tavarat kauppaluvan perusteella. Kaupanvalvontaa harjoittaa toimintansa puitteissa asianomainen kaupan lupatoimisto. Henkilötietojen suojan valvonnasta vastaa Henkilötietovirasto. "Kilpailu- ja kuluttajavirasto" valvoo rajoitetusti kuluttajansuojalain, sellaisena kuin se on muutettuna, noudattamista.
8.7. Ostaja ottaa täten vastuun olosuhteiden muuttumisesta siviililaissa tarkoitetulla tavalla.
8.8. Henkilötietojen suojassa noudatetaan soveltuvaa lainsäädäntöä, erityisesti Euroopan parlamentin ja neuvoston asetusta 2016/679, sekä tällä sivustolla listatun tietosuojakäytännön mukaisesti.
9. TOIMITUS
9.1. Voidaan toimittaa ostajan sähköpostiosoitteeseen.
10. LOPPUMÄÄRÄYKSET
10.1. Jos ostosopimuksella muodostettu suhde sisältää kansainvälisen (ulkomaisen) elementin, osapuolet sopivat, että suhdetta säätelee Tšekin laki. Tämä ei vaikuta yleisesti sitovista oikeudellisista määräyksistä johtuviin kuluttajan oikeuksiin.
10.2. Jos jokin Liiketoimintaehtojen säännös on pätemätön tai tehoton tai jos se tulee pätemättömäksi tai pätemättömäksi, pätemättömän ehdon sijaan tulee voimaan säännös, jonka merkitys on lähinnä mitätöntä ehtoa. Yhden säännöksen pätemättömyys tai tehottomuus ei vaikuta muiden määräysten pätevyyteen ja tehokkuuteen.
10.3. Myyjä arkistoi kauppasopimuksen, mukaan lukien Liiketoimintaehdot, sähköisessä muodossa, eikä siihen ole pääsyä.
10.5. Myyjän yhteystiedot: toimitusosoite: Pražská 2532/4, Blansko 678 01, puhelin + 353 (818) 882167.
Blanskossa 30. lokakuuta 2023