Verkkokaupan käyttöehdot | Valomania
Levý banner
Pravý banner
Valikko


0 0,00
99 lisää ilmaiseen toimitukseen
Kategoria

Verkkokaupan käyttöehdot

Kysy mitä vain

Karoliina

Autamme sinua valinnassasi sekä kaikissa teknisissä ongelmissa.

(09) 42722263 (ma-pe, 7:00-15:30).

Kysy
 
 
 
 

Karoliina

LIIKETOIMINNAN KÄYTTÖEHDOT
 
 
yrityksen
Donoci s.r.o.
konttori Pražská 2532/4 
Blansko 678 01, Tšekki
ID-nro: 47539569
tavaroiden myyntiin osoitteessa sijaitsevassa verkkokaupassa
osoitteessa www.valomania.fi
 
 
  

   1. JOHDANTOMÄÄRÄYKSET

 
1.1. Nämä liiketoimintaehdot (jäljempänä "liiketoiminnan ehdot" yhtiölle Donoci s.r.o., jonka kotipaikka on Pražská 2532/4, Blansko 678 01, tunnusnumero 47539569
(jäljempänä "myyjä") määrittelee siivililain mukaisesti. , (jäljempänä "siviililaki") sopimuspuolten keskinäiset oikeudet ja velvollisuudet, jotka syntyvät ostosopimuksen yhteydessä tai johtuvat siitä (jäljempänä "ostosopimus") solmittava myyjän ja muiden tahojen (jäljempänä "ostaja") välillä myyjän verkkokaupan kautta. Myyjä ylläpitää verkkokauppaa verkkosivustolla, joka sijaitsee osoitteessa www.valomania.fi (jäljempänä "verkkosivusto") Verkkosivuston käyttöliittymän kautta (jäljempänä "online" myymälän verkkokäyttöliittymä").
 
1.2. Yritysehdoista poikkeavista ehdoista voidaan sopia kauppasopimuksessa. Ostosopimuksen erilaiset järjestelyt ovat ensisijaisia liiketoimintaehtojen säännöksiin nähden.
 
1.3. Liiketoiminnan ehdot ovat erottamaton osa ostosopimusta. Ostosopimus ja liiketoimintaehdot on kirjoitettu suomen kielellä. Ostosopimus voidaan tehdä suomen kielellä. 
 
1.4. Myyjä voi muuttaa tai täydentää Liiketoiminnan ehtoja. Tämä määräys ei vaikuta oikeuksiin ja velvollisuuksiin, jotka syntyvät Liiketoimintaehtojen edellisen version voimassaoloaikana.
 
 

   2. KÄYTTÖTILI

  
2.1. Kun ostaja on rekisteröitynyt verkkosivustolle, ostaja pääsee käsiksi käyttöliittymäänsä. Tästä käyttöliittymästä ostaja voi tilata tavaroita (jäljempänä "käyttäjätili"). Ostaja voi tilata tuotteita myös ilman rekisteröitymistä suoraan verkkokaupan verkkoliittymästä.
 
2.2. Rekisteröityessään verkkosivustolle ja tilaaessaan tavaroita ostaja on velvollinen antamaan oikeat ja oikeat tiedot. Ostaja on velvollinen päivittämään käyttäjätililleen syöttämät tiedot mahdollisissa muutoksissa. Ostajan käyttäjätilillä ja tavaraa tilattaessa ilmoittamat tiedot ovat myyjän mielestä oikeita.
 
2.3. Käyttäjätiliin pääsy suojataan käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Ostaja on velvollinen pitämään luottamuksellisena tiedot, jotka ovat tarpeen hänen käyttäjätililleen pääsyyn.
 
2.4. Ostajalla ei ole oikeutta antaa kolmansien osapuolten käyttää käyttäjätiliä.
 
2.5. Myyjä voi poistaa käyttäjätilin, erityisesti jos ostaja ei käytä käyttäjätiliään yli 30 päivään tai ostaja rikkoo ostosopimuksesta johtuvia velvoitteitaan (mukaan lukien Liiketoimintaehdot).
 
2.6. Ostaja ymmärtää, että käyttäjätili ei välttämättä ole jatkuvasti saatavilla, erityisesti mitä tulee myyjän tarvittavaan laitteiston ja ohjelmiston ylläpitoon tai kolmansien osapuolien laitteiston ja ohjelmiston tarpeelliseen ylläpitoon.


2.7. Ostajalla on oikeus lisätä myyjän verkkosivuille arvostelu ostetuista tuotteista kohdassa 2.8. määritellyin ehdoin, joista hänelle ilmoitetaan sähköpostitse sen jälkeen, kun myyjä on ostanut tavarat.


2.8. Ostaja voi lisätä arvostelun joko käyttöehtojen kohdassa 2 määritellyn käyttäjätilinsä kautta, jos hänellä on tili jo tai hän on luonut sen edellisessä kohdassa mainitussa sähköpostissa olevan linkin kautta syöttämällä nimensä, sukunimensä ja sähköpostiosoitteensa. Myyjä ilmoittaa ostajalle, että myyjä käsittelee ostajan arvostelua lisättäessä tallentamia ostajan henkilötietoja täyttääkseen myyjän lakisääteisen velvoitteen varmistaa, että julkaistut arvostelut tulevat kuluttajilta, jotka ovat tosiasiallisesti käyttäneet tai ostaneet tuotetta, niin kauan kuin koska arvostelu on julkaistu myyjän verkkosivuilla. Ostajalla on oikeus pyytää myyjää lopettamaan ostajan henkilötietojen käsittely tähän tarkoitukseen ja myyjä noudattaa pyyntöjä viipymättä, mutta tällöin myyjä poistaa ostajan verkkosivuillaan lisäämän arvostelun. Ostaja hyväksyy tämän.


2.9. Myyjällä on oikeus poistaa arvostelut, jotka eivät liity ostajan myyjältä ostamiin tavaroihin. Myyjä pidättää oikeuden poistaa arvostelut, joissa ei arvioida itse tuotetta tai arvostelut, jotka sisältävät mautonta ilmaisua, loukkaavaa ja rasistista sisältöä, poliittisia mielipiteitä, linkkejä muille verkkosivustoille tai huonoa moraalia.

 

   3. OSTOSOPIMUKSEN TEKEMINEN

3.1. Kaikki verkkokaupan verkkoliittymässä olevien tavaroiden esittelyt ovat luonteeltaan informatiivisia, eikä myyjä ole velvollinen tekemään näistä tuotteista ostosopimusta. Siviililain määräyksiä ei sovelleta.
 
3.2. Verkkokaupan verkkoliittymä sisältää tietoja tavaroista, mukaan lukien yksittäisten tuotteiden hinnat ja palautuskustannukset, mikäli näitä tavaroita ei luonteensa vuoksi voida palauttaa normaalisti postitse. Tuotteiden hinnat sisältävät ALV:n ja kaikki siihen liittyvät maksut. Tuotteiden hinnat ovat voimassa niin kauan kuin ne näkyvät verkkokaupan verkkoliittymässä. Tämä säännös ei rajoita myyjän mahdollisuuksia tehdä ostosopimusta erikseen sovituin ehdoin.
 
3.3. Verkkokaupan verkkoliittymä sisältää myös tietoa tavaroiden pakkaamiseen ja toimitukseen liittyvistä kustannuksista. Tietoa verkkokaupan verkkoliittymässä lueteltujen tavaroiden pakkaamiseen ja toimitukseen liittyvistä kustannuksista sovelletaan vain tapauksissa, joissa tavarat toimitetaan Suomen tasavallan alueelle.
 
3.4. Tilatakseen tavaran ostaja täyttää tilauslomakkeen verkkokaupan verkkoliittymässä. Tilauslomake sisältää erityisesti tietoja seuraavista:
  • tilatut tavarat (ostaja lisää tilaamansa tavarat virtuaaliseen ostoskoriin verkkokaupan verkkoliittymässä),
  • tavaroiden ostohinnan maksutapa, tiedot tilattujen tavaroiden vaaditusta toimitustavasta ja
  • tiedot tavaroiden toimitukseen liittyvistä kustannuksista (jäljempänä "tilaus").

3.5. Ennen tilauksen toimittamista myyjälle ostajalla on oikeus tarkastaa ja muuttaa ostajan tilaukseen antamiaan tietoja siltä osin kuin on mahdollista, että ostaja voi havaita ja korjata tilaukseen syötettäessä tapahtuneet virheet. Ostaja lähettää tilauksen myyjälle napsauttamalla "Lopeta tilaus" -painiketta. Myyjä pitää tilauksessa ilmoitetut tiedot oikeina. Myyjä heti tilauksen saatuaan vahvistaa tämän kuitin ostajalle sähköpostitse, ostajan käyttäjätilille tallennettuun tai tilaukseen syötettyyn sähköpostiosoitteeseen (jäljempänä "ostajan sähköpostiosoite"). ).
 
3.6. Tilauksen luonteesta riippuen (tavaroiden määrä, ostohinta, odotettavissa olevat toimituskulut) myyjällä on aina oikeus pyytää ostajalta tilauksen lisävahvistus (esim. kirjallisesti tai puhelimitse).
 
3.7. Myyjän ja ostajan välinen sopimussuhde syntyy, kun tilatut tavarat toimitetaan ostajan tilauksessa ilmoittamaan osoitteeseen.
 
3.8. Ostaja sitoutuu käyttämään etäviestintävälinettä ostosopimuksen tekemiseen. Ostajalle ostosopimuksen tekemiseen liittyvät etäviestintävälineen käytöstä aiheutuneet kulut (internetyhteyskulut, puhelukulut) maksaa ostaja eivätkä nämä kulut poikkea perushinnasta.
 
 

   4. TAVAROIDEN HINTA JA MAKSUEHDOT

4.1. Myyjän verkkosivuston kautta tarjottujen tavaroiden hinta ilmoitetaan sisältäen arvonlisäveron ja kaikki siihen liittyvät maksut.


4.2. Ostaja voi maksaa tavaran hinnan ja tavaran toimittamiseen liittyvät ostosopimuksen mukaiset kulut myyjälle seuraavilla tavoilla:
 
  • pankkisiirrolla myyjän pankkitilille IBAN: CZ5520100000002600287120, SWIFT: FIOBCZPPXXX FIO Banka EUR -yhtiössä (jäljempänä "myyjän tili");
  • kortilla Ayden maksujärejestelmän kautta
  • PayPal maksuna
  • ApplePay maksuna
  • tai Klarnan kautta Klarnan maksa myöhemmin palvelussa.
 
4.3. Ostohinnan lisäksi ostaja on velvollinen maksamaan myyjälle myös tavaran pakkaamiseen ja toimitukseen liittyvät kulut sovitun summan verran. Ellei nimenomaisesti toisin mainita, ostohinta sisältää myös tavaran toimitukseen liittyvät kulut.
 
4.4. Myyjä ei vaadi ostajaa maksamaan panttia tai muuta vastaavaa maksua. Tämä ei vaikuta asiakirjan säännöksiin Yritysehtojen artikla 4.6, joka koskee velvollisuutta maksaa kauppahinta etukäteen.
 
4.5. Käteis- tai postiennakolla maksettaessa kauppahinta maksetaan tavaran vastaanottamisen yhteydessä. Käteittömässä maksussa kauppahinta on maksettava 7 päivän kuluessa tilauksen toteuttamisesta.
 
4.6. Käteisvapaassa maksussa ostaja on velvollinen ilmoittamaan tilauksen toteuttamisen yhteydessä saamansa muuttuvan tunnuksen. Käteisvapaassa maksussa ostajan velvollisuus - maksaa kauppahinta täyttyy sillä hetkellä, kun kyseinen summa hyvitetään myyjän tilille.
 
4.7. Myyjällä on oikeus erityisesti siinä tapauksessa, että ostaja ei toimita tilauksesta lisävahvistusta (3.6 kohta), vaatia koko kauppahinnan maksamista ennen tavaran lähettämistä ostajalle. Siviililain määräyksiä ei sovelleta.
 
4.8. Myyjän ostajalle tarjoamia alennuksia tavaroiden hinnasta ei voi yhdistää.
 
4.9. Myyjä on velvollinen antamaan ostajalle verotositteen - laskun - ostosopimuksen mukaisista maksuista. Myyjä on arvonlisäveron maksaja. Verotodistus - laskun lähettää myyjä ostajalle tilattujen tavaroiden lähettämisen jälkeen ja se lähetetään sähköisessä muodossa ostajan sähköpostiosoitteeseen.
 
4.10. Laskuun on mahdollista pyytää muutosta, ellei kyseessä ole tavaran toimituksen muutoksesta tai alkuperäisen laskun ilmeisen epätarkkuuden (esim. kirjoitusvirhe, virheellinen laskutettujen tavaroiden määrä tms.) korjauksesta. ), vasta laskun päiväystä seuraavan kuukauden kolmantena päivänä. Muutos ei ole enää mahdollista.
 
4.11. Myyjä on velvollinen antamaan ostajalle verotodistuksen.
 
 

   5. OSTOSOPIMUKSEN PERUUTTAMINEN

5.1. Ostaja hyväksyy, että siviililain mukaan kauppasopimusta ei voi perua. tavaran toimittamiseen, joka on muutettu ostajan toiveen mukaan tai henkilölle pilaantuvien tavaroiden toimitussopimuksesta ja myös tavaran, joka on peruuttamattomasti sekoittunut muihin tavaroihin toimituksen yhteydessä, tavaran toimitussopimuksesta sinetöity pakkaus, jonka kuluttaja on poistanut pakkauksesta ja jota ei voida palauttaa hygieniasyistä eikä ääni- tai videotallenteiden tai tietokoneohjelmistojen toimittamista koskevasta ostosopimuksesta, jos ne ovat vahingoittaneet alkuperäistä pakkaustaan. Myyjä korostaa, että tavarat - suojausluokan FFP2 hengityssuojaimet / maski, jotka kuluttaja on poistanut pakkauksesta, ovat tavaroita, joita ei voi palauttaa hygieniasyistä.
 
5.2. Jos näin ei ole Liike-ehtojen kohdassa 5.1 tarkoitetussa tapauksessa tai muussa tapauksessa, jossa ostosopimusta ei voida peruuttaa, ostajalla on siviililain mukainen oikeus peruuttaa ostosopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Jos ostosopimuksen kohteena on useita tavaroita tai useiden osien toimitus, tämä aika alkaa viimeisen tavaratoimituksen vastaanottopäivästä. Ostosopimuksen peruuttaminen on lähetettävä myyjälle edellisessä virkkeessä mainitun ajan kuluessa. Ostaja voi peruuttaa sopimuksen käyttämällä myyjän toimittamaa verkkoyhteyslomaketta. Ostaja voi lähettää ostosopimuksen peruuttamisen myyjän kotipaikan osoitteeseen tai yhteyslomakkeella.
 
5.3. Edellisen kappaleen ehtojen mukaisen mahdollisen peruuttamisen lisäksi myyjä myöntää ostajalle, joka on kuluttajan asemassa, oikeuden peruuttaa sopimus 60 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta syytä ilmoittamatta edellyttäen, että ostaja palauttaa myyjälle tavarat huolellisesti pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen kaikkine tarvikkeineen ja pakkauksen osineineen ja edellyttäen, että tavaroita ei ole käytetty niiden luonteen, ominaisuuksien ja toiminnallisuuden ulkopuolella, eivätkä ne ole ostajan henkilökohtaisiin tarpeisiin räätälöityjä tai selvästi ostajan henkilökohtaisiin tarpeisiin mukautettuja tavaroita.


5.4. Ostosopimuksen peruuntuessa kauppasopimus puretaan alusta alkaen. Tavarat on palautettava myyjälle neljäntoista (14) päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen toimittamisesta myyjälle. Mikäli ostaja vetäytyy ostosopimuksesta, ostaja vastaa tavaran palauttamisesta myyjälle aiheutuvista kustannuksista, vaikka tavaraa ei sen luonteen vuoksi voitaisi palauttaa normaaleja postikanavia pitkin. Myyjä EI HYVÄKSY osoitteeseen palautettuja tavaroita - MAKSUENNAKKO. Tätä pakettia ei vastaanoteta, vaan se palautetaan lähettäjälle.

5.5. Jos sopimus perutaan Liikeehtojen kohdan 5.2 mukaisesti, myyjän on palautettava ostajalta saamansa varat neljäntoista (14) päivän kuluessa siitä, kun ostaja on toimittanut peruuttaman ostosopimuksen tavalla, kun myyjä hyväksyi varat ostajalta. Myyjällä on myös oikeus palauttaa ostajan tavaran palautushetkellä tai muutoin maksama maksu, mikäli ostaja suostuu siihen ja jos tästä ei aiheudu ostajalle lisäkustannuksia. Jos ostaja peruuttaa ostosopimuksen, myyjä ei ole velvollinen palauttamaan vastaanottamiaan varoja ostajalle ennen kuin ostaja palauttaa tavarat tai osoittaa, että tavara on lähetetty myyjälle. Mikäli ostaja on maksanut tuotteen hinnan lahjakortilla, myyjä palauttaa lahjakortin. Jos hinta on osittain maksettu lahjakortilla, myyjä palauttaa rahat osittain lahjakortilla siinä suhteessa, jossa hinta on maksettu.
 
5.6. Myyjällä on oikeus yksipuolisesti kuitata tavaran vahingonkorvausvaatimus ostajan kauppahinnan palautusvaatimukseen.
 
5.7. Myyjä pidättää oikeuden peruuttaa ostosopimus seuraavissa tapauksissa:
(a) Jos ostaja yrittää laittomasti vetäytyä ostosopimuksesta ja tämän seurauksena hän ei voi ottaa häneen yhteyttä jatkotoimia varten;
b) Jos ostaja esittää vaatimuksia tavaroista, kun väite katsotaan perusteettomaksi ja siitä johtuva kyvyttömyys ottaa häneen yhteyttä jatkotoimia varten;
c) Ostajan tavaravaatimuksen yhteydessä, kun väite katsotaan perusteettomaksi ja ostaja ilmoittaa myyjälle nimenomaisesti, ettei hän (ostaja) ole enää kiinnostunut tavaroista;
d) Jos ostaja esittää tavaravaatimuksen, kun myyjä lähettää tavarat takaisin ostajan osoitteeseen, joka ei ota tavaraa vastaan ja tavarat palautetaan takaisin myyjälle ; 
e) Kaikissa muissa tapauksissa, joissa ostaja lähettää tavarat myyjän osoitteeseen ilman tietoja ja kyvyttömyyttä ottaa yhteyttä ostajaan.
 
Myyjällä on lisäksi oikeus peruuttaa ostajan tilaus, kunnes ostaja ottaa tavarat haltuunsa. Tällaisissa tapauksissa myyjä palauttaa ostajalle kaikki ostajalta tilauksen yhteydessä saamansa varat ilman aiheetonta viivytystä käteisellä tilisiirrolla ostajan ilmoittamalle pankkitilille.
 
5.8. Jos lahja annetaan ostajalle yhdessä tavaran kanssa, solmitaan myyjän ja ostajan välinen lahjasopimus sillä ehdolla, että jos ostaja vetäytyy sopimuksesta, lahjaa koskeva lahjasopimus menettää voimaansa ja ostaja on velvollinen palauttamaan lahjan tavaran mukana myyjälle. Jos ostaja ei palauta lahjaa yhdessä tavaran kanssa, myyjällä on oikeus alentaa palautettua kauppahintaa palauttamattoman lahjan arvolla .

5.9. Polttimot (valolähteet), jotka toimitetaan lahjaksi tai täysin ilmaiseksi ostettujen valojen mukana, ovat mainostuotteita. Takuu ei kata näitä.
 
5.10. Ostajalla - kuluttajalla on oikeus peruuttaa ostosopimus. Jos ostaja on yrittäjä ja on ilmoittanut tilaukseen tunnuksen tai ALV-numeron, hän ei ole enää kuluttaja. Tästä syystä siviililain mukaan ostajalla ei ole oikeutta palauttaa tavaraa 14 päivän kuluessa. tavaroiden toimituksesta.
 

   6. TAVAROIDEN KULJETUS JA TOIMITUS

6.1. Jos toimitustavasta sovitaan ostajan erityispyynnön perusteella, ostaja kantaa riskin ja mahdolliset tähän toimitustapaan liittyvät lisäkulut.
 
6.2. Mikäli myyjä on ostosopimuksen mukaan velvollinen toimittamaan tavarat ostajan tilauksessa ilmoittamaan paikkaan, ostaja on velvollinen vastaanottamaan tavaran toimituksen yhteydessä.
 
6.3. Mikäli tavara joudutaan toimittamaan toistuvasti tai muulla kuin tilauksessa ilmoitetulla tavalla ostajan syistä, ostaja on velvollinen maksamaan tavaran toistuvasta toimituksesta aiheutuvat kulut, vastaavasti maksamaan tavaran toimittamisesta aiheutuvat kulut. toinen toimitustapa.
 
6.4. Vastaanotettuaan tavaran rahdinkuljettajalta, ostaja on velvollinen tarkastamaan tavaran pakkauksen eheyden ja ilmoittamaan virheistä välittömästi rahdinkuljettajalle. (viimeistään 2 työpäivän kuluessa). Ostaja on velvollinen osoittamaan tämän valokuvalla vauriosta, jos kuljetuksessa vaurioitunut tavara toimitetaan.  Jos pakkaus osoittaa luvattoman pääsyn lähetykseen, ostaja ei ole velvollinen ottamaan vastaan tällaista lähetystä rahdinkuljettajalta. Ostaja on myös velvollinen tarkistamaan, onko hän vastaanottanut pyytämän määrän tavaraa ottaessaan tavaraa rahdinkuljettajalta. Mahdollisissa erimielisyyksissä on otettava meihin yhteyttä mahdollisimman pian (viimeistään 2 arkipäivän kuluessa), jotta voimme aloittaa tapauksen ratkaisemisen ja hoitaa mahdolliset ristiriidat onnistuneesti.
 

6.5. Tilauksen lähettämisen jälkeen asiakas saa linkin lähetyksen seurantaan. Mikäli lähetys näyttää olevan seurannan mukaan perillä, mutta vastaanottaja ei ole vastaanottanut lähetystä, vastaanottaja on velvollinen ilmoittamaan lähetyksestä lähettäjälle mahdollisimman pian, enintään 5 päivän kuluessa toimituspäivästä. määritetty operaattorin seurannassa.

6.6. Muita tavaran kuljetukseen liittyviä osapuolten oikeuksia ja velvollisuuksia voidaan muuttaa myyjän erityisillä toimitusehdoilla, jos myyjä on antanut tällaiset ehdot.
 

   7. OIKEUDET VIRHEELLISEEN SUORITUKSEEN

7.1. Sopimuspuolten oikeuksia ja velvollisuuksia virheelliseen suoritusoikeuteen säätelevät asiaankuuluvat yleisesti sitovat säännökset (siivililaki).
 
7.2. Myyjä takaa ostajalle, että tavarassa ei ole virheitä vastaanottaessaan. Myyjä takaa ostajalle erityisesti, että silloin, kun ostaja otti tavarat haltuunsa: 
  • tavaralla on ominaisuuksia, joista osapuolet ovat sopineet ja jos sopimus puuttuu, tavaralla on ominaisuuksia, jotka myyjä tai valmistaja on kuvaillut tai joita ostaja on odottanut tavaran luonteen ja mainonnan suhteen jotka he (myyjä, valmistaja) suorittavat,
  • tavarat sopivat myyjän ilmoittamaan tarkoitukseen tai mihin tällaisia tavaroita yleensä käytetään,
  • tavara vastaa sovitun näytteen tai mallin laatua tai mallia, jos laatu tai malli on määritetty sovitun näytteen tai mallin mukaan,
  • tavaroita on sopiva määrä, määrä tai paino ja
  • tavarat ovat lakisääteisten määräysten mukaisia.
 
7.3. Kuluttajille tarkoitetuilla tuotteilla on 2-5 vuoden (24-60 kk) takuu, jokaiselle yksittäiselle tuotteelle erityinen takuuaika ilmoitetaan aina tuotetiedoissa. Jos kyseessä on oikeushenkilö, takuuaika on 12 kuukautta kaikille tuotteille.

7.4 Liikeehtojen kohdan 7.2 säännökset eivät koske tavaroita, jotka on myyty halvemmalla viasta, josta on sovittu halvemmalla, sen normaalista käytöstä aiheutuneesta kulumisesta. käytettyjen tavaroiden tapauksessa virhe, joka vastaa sitä käyttö- tai kulumisastetta, joka tavaralla oli ostajan vastaanottaessa, tai jos tämä on
tavaroiden luonteen vuoksi.
 
7.5. Jos virhe ilmenee kuuden kuukauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta, tavara katsotaan vialliseksi vastaanotettaessa. Ostajalla on oikeus vaatia kulutustavaroissa ilmenevää virhettä kullekin yksilölle määritetyn takuuajan kuluessa. tuote näytetään, mutta vähintään kaksikymmentäneljä kuukautta sen vastaanottamisesta.
 
7.6. Ostaja käyttää oikeuttaan virheelliseen suoritukseen, ja mikäli tuote on palautettava myyjälle, ostaja palauttaa paketin myyjän ilmoittamaan osoitteeseen.
 
7.7. Muita osapuolten oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka liittyvät myyjän virhevastuuseen, voivat säännellä myyjän verkkosivustolta löytyvät palautuskäytännöt.

7.8. Mikäli ostaja palauttaa tavaravaatimuksen mukaiset kuljetuskustannukset, ostajalla on oikeus saada hyvitys kuljetuskustannuksistaan vain alimmassa tarjotussa summassa.
 
7.9. Myyjä ilmoittaa täten ostajalle, että kemiallisia liimoja tai muita yhdisteitä sisältävät tavarat saattavat haistaa pakkauksesta purkamisen jälkeen. Tavarat eivät ole kemiallisesti tai fysikaalisesti haitallisia, haju häviää lyhyen ajan kuluttua. Siksi tällaisia tuotteita ei voida pitää viallisina.
 
7.10. Myyjä varoittaa ostajaa, että tuotteiden todelliset värit voivat poiketa hieman kuvien väreistä riippuen näyttösi/puhelimesi asetuksista ja tyypistä. Tuotteiden todelliset värit on ilmoitettu näiden tuotteiden kuvauksessa.
 

   8. SOPIMUSPUOLTEN MUUT OIKEUDET JA VELVOLLISUUDET

8.1. Ostaja saa tavaran omistusoikeuden sillä hetkellä, kun ostaja maksaa tavaran kokonaiskauppahinnan ja ostaja ottaa tavaran haltuunsa.
 
8.2. Ostajaan nähden myyjää ei sido siviililain mukaiset käytännesäännöt.
 

8.3. Myyjä käsittelee kuluttajien valitukset yhteyslomakkeella. Myyjän tulee lähettää ilmoitus ostajan valituksen käsittelystä ostajan sähköpostiosoitteeseen.
 
8.4. Jos ostaja on sovellettavan lain mukaan kuluttaja ja ostajan ja Donoci s.r.o.:n välillä syntyy kuluttajariita, jota ei saada ratkaistua sopimuksella, ostaja hyväksyy olevansa oikeutettu tekemään ehdotuksen tällaisen riidan ratkaisemiseksi tuomioistuimen ulkopuolelta. Ostosopimuksesta johtuvien kuluttajariitojen tuomioistuimen ulkopuolisesta ratkaisemisesta vastaa Kilpailu- ja kuluttajavirasto, jonka kotipaikka on Lintulahdenkuja 2, 00530 Helsinki, verkkosivut: https://www.kkv.fi. Verkkosivustolla http://ec.europa.eu/consumers/odr sijaitsevaa verkkovälitteistä riitojenratkaisualustaa voidaan käyttää myyjän ja ostajan välisten ostosopimuksesta johtuvien riitojen ratkaisemiseen.
 
8.5. Euroopan kuluttajakeskus Suomi, jonka kotipaikka on Lintulahdenkuja 2, 00531 Helsinki, verkkosivu: https://www.ecc.fi on Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksen (EU) N:o 524/2013 mukainen yhteyspiste annettu 21. toukokuuta 2013 kuluttajariitojen ratkaisemisesta verkossa sekä asetuksen (ES) N:o 2006/2004 ja direktiivin 2009/22/ES (asetus kuluttajariitojen ratkaisemisesta verkossa) muuttamisesta.
 
8.6. Myyjällä on oikeus myydä tavarat kauppaluvan perusteella. Kaupanvalvontaa harjoittaa toimintansa puitteissa asianomainen kaupan lupatoimisto. Henkilötietojen suojan valvonnasta vastaa Henkilötietovirasto. "Kilpailu- ja kuluttajavirasto" valvoo rajoitetusti kuluttajansuojalain, sellaisena kuin se on muutettuna, noudattamista.
 
8.7. Ostaja ottaa täten vastuun olosuhteiden muuttumisesta siviililaissa tarkoitetulla tavalla.
 
8.8. Henkilötietojen suojassa noudatetaan soveltuvaa lainsäädäntöä, erityisesti Euroopan parlamentin ja neuvoston asetusta 2016/679, sekä tällä sivustolla listatun tietosuojakäytännön mukaisesti.
 
 

   9. TOIMITUS 

9.1. Voidaan toimittaa ostajan sähköpostiosoitteeseen.
 
 

   10. LOPPUMÄÄRÄYKSET

10.1. Jos ostosopimuksella muodostettu suhde sisältää kansainvälisen (ulkomaisen) elementin, osapuolet sopivat, että suhdetta säätelee Tšekin laki. Tämä ei vaikuta yleisesti sitovista oikeudellisista määräyksistä johtuviin kuluttajan oikeuksiin.
 
10.2. Jos jokin Liiketoimintaehtojen säännös on pätemätön tai tehoton tai jos se tulee pätemättömäksi tai pätemättömäksi, pätemättömän ehdon sijaan tulee voimaan säännös, jonka merkitys on lähinnä mitätöntä ehtoa. Yhden säännöksen pätemättömyys tai tehottomuus ei vaikuta muiden määräysten pätevyyteen ja tehokkuuteen.
 
10.3. Myyjä arkistoi kauppasopimuksen, mukaan lukien Liiketoimintaehdot, sähköisessä muodossa, eikä siihen ole pääsyä.
 
10.4. Käyttöehdot sisältävät myös verkkolomakkeen ostosopimuksen peruuttamiseen.
 
10.5. Myyjän yhteystiedot: toimitusosoite: Pražská 2532/4, Blansko 678 01, puhelin + 353 (818) 882167.
 

Blanskossa 30. lokakuuta 2023

Autor článku:

Karoliina
Karoliina Asiakaspalveluasiantuntija

Karoliina ei ole vain asiakaspalveluasiantuntija, vaan myös modernin LED-valaistuksen harrastaja. Hänen artikkeleissaan neuvotaan kuinka voit säästää sähköä tai kuinka valitset oikean hehkulampun. Hän antaa sinulle myös vinkkejä talon ja puutarhan perusteelliseen valaisemiseen.

Banner patička

Copyright © 1993 - 2024 Donoci®. Kaikki oikeudet pidätetään. Tietoja henkilötietojen käsittelystä. i