Takuuehdot | Valomania
Levý banner
Pravý banner
Valikko


0 0,00
99 lisää ilmaiseen toimitukseen
Kategoria

Takuuehdot

Tietoa ostosta

Karoliina

Jos tuotteet eivät täytä vaatimuksiasi tai ne ovat viallisia, pahoittelemme asiaa ja tarjoamme sinulle takuupalvelua. Mitä sinun tulee tehdä tällaisissa tapauksissa?

Yleiset säännökset
Takuuehdot koskevat sopimusta ostajan ja myyjän välillä, myyjän ollessa Donoci s.r.o., kotipaikka Pražská 2532/4, 67801 Blansko, ID 47539569, ALV-tunnus CZ47539569, rekisteröity kaupparekisteriin ja tämän verkkokaupan ylläpitäjä. 

Takuuehdot selvittävät ostajalle viallisten tai muuten vahingoittuneiden tuotteiden palauttamisen ehdot, tavat ja vaihtomenettelyn. Sopimuspuolten oikeuksia ja velvollisuuksia, jotka koskevat myyjän vastuuta virheistä, mukaan lukien takuuvastuu, säännellään yleisesti sitovilla säännöksillä (lähinnä Siviililain artiklalla nro. 2099 ja sitä seuraavilla sekä nro. 2158 ja sitä seuraavilla säännöksillä).

Ennen tilauksen tekemistä ostajan on perehdyttävä ehtoihin ja takuuehtoihin. Tehdessään sitovan tilauksen ostaja vahvistaa lukeneensa ja hyväksyvänsä takuuehdot.

 
Takuu ja takuukuitti
Jokaisesta myydystä tuotteesta myyjä lähettää laskun tai kuitin, joka toimii tuotteen takuukuittina ja sisältää kaikki tarvittavat tiedot (nimi, hinta, määrä jne.) mahdollista tuotepalautusta varten.
 
Jos tuotteita ei noudeta henkilökohtaisesti, toimituksen hyväksymisen ajankohtana pidetään hetkeä, jolloin kuriiri luovuttaa tuotteet ostajalle, josta myös takuuaika alkaa.
 
Myyjä takaa, että myydyt tuotteet ovat ostosopimuksen mukaisia ja virheettömiä. "Ostosopimukseen vastaaminen" tarkoittaa, että myydyillä tuotteilla on sopimuksessa vaaditut ja myyntiosapuolen, valmistajan tai heidän edustajiensa kuvaamat käyttökelpoiset ominaisuudet ja laatu, sekä tuotteilla on ominaisuuksia, joita asiakkaat odottavat mainostuksen perusteella olevan. Tuotteilla on myös käyttökelpoiset ominaisuudet ja laatu, joita tällaisilla tuotteilla yleensä on, ne täyttävät voimassa olevan lainsäädännön vaatimukset, niitä on vastaava määrä, laajuus tai paino ja ne vastaavat tarkoitusta, jota myyntiosapuoli mainostaa tai johon tuotteita yleensä käytetään.

Jos tuotteet eivät vastaa ostosopimuksessa mainittuja ehtoja (”ristiriita”), ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korvaa tuotteet ostosopimusta vastaavaksi maksutta ja ilman tarpeetonta viivettä joko korvaamalla tai korjaamalla ne ostavan osapuolen vaatimalla tavalla. Jos tämä ei ole mahdollista, ostajalla on oikeus riittävään alennukseen tai hän voi halutessaan peruuttaa sopimuksen. Mikään näistä ei kuitenkaan päde, jos ostava osapuoli oli tietoinen ehdoista ja aiheutti omalla toiminnallaan ristiriidan ennen tuotteiden hyväksymistä. Tosiasiallisten ehtojen ja ostosopimuksessa mainittujen ehtojen välistä eroa, joka ilmenee kuuden (6) kuukauden kuluessa hyväksynnästä, pidetään jo hyväksynnän yhteydessä vallitsevana ristiriitana, ellei se ole ristiriidassa tuotteiden luonteen tai jos on muuten päinvastaiseksi osoitettu.
 
Tuotteiden osalta, jotka eivät ole nopeasti hajoavia tai jo käytetyistä tuotteista, myyjä on vastuussa virheistä, jotka osoittautuvat ristiriidaksi ostosopimuksessa ilmoitettujen todellisten ehtojen välillä takuuaikana hyväksymisen jälkeen.
 
Ostavan osapuolen oikeudet, jotka johtuvat myyjän vastuulla olevista virheistä, mukaan lukien myyjän takuuvastuu, on käytettävä suoraan myyjän osapuolen toimitiloissa. Tuotteiden palautusajankohtana pidetään hetkeä, jolloin myyjä hyväksyi palautetut tuotteet ostajalta.
 
Takuu ei myöskään koske vahinkoja, jotka aiheutuvat seuraavilla tavoilla (jos tällainen toiminta ei ole tavallista toimintaa eikä sitä ole kielletty liitteenä olevissa käyttöohjeissa):

a. tuotteiden mekaaniset vauriot,
b. tuotteiden käyttö tuotteelle sopimattomassa lämpötilassa, pölyn, kosteuden ja kemikaalien läheisyydessä sekä mekaanisissa rasitteissa, jotka eivät vastaa myyjän tai valmistajan tarkoitusta,
c. asiantuntematon asennus, käsittely, käyttö tai riittämätön hoito,
d. vahingot, joita aiheutuu liikakäytöstä tai käytöstä, joka on ristiriidassa asiakirjoissa tai yleisessä käytännössä määriteltyjen ehtojen kanssa
e. kokematon käsittely tai parametrien muuttaminen,
f. asiakkaan tekemä muokkaus (maalaus, taivutus jne.), joka johti vaurioihin,
g. elementtien aiheuttamat vauriot.

 
HUOMIO: Takuu ei koske polttimoita (ja valonlähteitä), jotka ovat ostettujen valaisimien osia ja ilmaisia. Näitä tuotteita pidetään myynninedistämisenä! 
 
Voimassa olevan lain mukaan takuuaika on 24 kuukautta. Takuumääräaika on kuitenkin 36 kuukautta. Takuuaika koskee kaikkia valoja polttimoita lukuun ottamatta. 
 
Kuinka palauttaa tuotteet
Jos haluat palauttaa valomania.fi -sivustolta ostetut tuotteet, täytä TUOTTEEN PALAUTUSLOMAKE, jossa voit ilmoittaa tuotteen tyypin, tuotekoodin, laskun numeron, tilausnumeron ja vian luonteen. Lisäksi pyydämme sinua lisäämään mukaan valokuvia vian osoittamiseksi. Otamme sinuun yhteyttä keskimäärin kahden arkipäivän kuluessa sähköpostitse tai puhelimitse, ja kerromme takuuvaihtoehdot, alennuksen tai osoitteen tuotteiden palauttamiseksi.
 
Tuotteet tulee palauttaa alkuperäispakkauksessa tai sopivassa kuljetuspakkauksessa, koska toimittaja ei ole vastuussa mahdollisista mekaanisista vaurioista, joita tuotteille aiheutuu niiden kuljetuksen aikana.
 
Hyväksytyssä palautuksessa sinulla on oikeus saada pienimmän turvallisen toimituksen edellyttämän postimaksun korvaus (kuljetusasiakirja on toimitettava).
 
Jos korvausta ei hyväksytä, asiakkaalla ei ole oikeutta saada korvausta palautuksen käsittelystä aiheutuneista kustannuksista, ja toimittajalla ei ole oikeutta saada korvausta heidän puolestaan aiheutuneista kustannuksista (ellei kyseessä ollut toistuva, perusteeton yritys, jota voidaan pitää kuluttajan oikeuksien väärinkäyttönä).
 
Tuotteista maksetut rahat palautetaan pankkitilillesi. Jos vaadit rahan palauttamista maksumääräyksellä, veloitetaan sinulta xx EUR lisämaksu.

Vaatimuksen laillisuus
Toimittaja tai valmistaja päättää, onko vaatimuksesi oikeutettu vai ei, ja ilmoittaa siitä sinulle puhelimitse tai sähköpostitse tilanteen ratkaisun seuraavissa vaiheissa.
 
Lain nro 634/1992 mukaan tilanteen ratkaisemiseksi on asetettu 30 päivän määräaika.

Autor článku:

Karoliina
Karoliina Asiakaspalveluasiantuntija

Karoliina ei ole vain asiakaspalveluasiantuntija, vaan myös modernin LED-valaistuksen harrastaja. Hänen artikkeleissaan neuvotaan kuinka voit säästää sähköä tai kuinka valitset oikean hehkulampun. Hän antaa sinulle myös vinkkejä talon ja puutarhan perusteelliseen valaisemiseen.

Kysy mitä vain

Karoliina

Autamme sinua valinnassasi sekä kaikissa teknisissä ongelmissa.

(09) 42722263 (ma-pe, 7:00-15:30).

Kysy
 
 
 
 

Copyright © 1994 - 2024 Donoci s.r.o. Kaikki oikeudet pidätetään. Tietoja henkilötietojen käsittelystä. i